Serial irani   دانلود آهنگ جدید   قاب آیفون   مکمل های بدنسازی   کفپوش بیمارستانی   دوچرخه ثابت طاهالند   اخبار ورزشی   سریال   آهنگ قدیمی   سایت دانلود آهنگ   دانلود موزیک جدید   دانلود اهنگ   سایت پیش بینی   دوربین تحت شبکه داهوا   خرید بکلینک   خرید اکانت اسپاتیفای   خرید سرور مجازی   خرید صندلی پزشکی   دوربین مداربسته   شیشه بالکن   سیگنال فارکس   لایسنس رایگان نود 32   یوزر پسورد نود 32   سئو سایت   لایسنس نود32   آپدیت نود 32   بک لینک   
وعده هايي كه محقق نمي شوند !!  تفريحي سرگرمي تفريحي سرگرمي .

تفريحي سرگرمي

وعده هايي كه محقق نمي شوند !!

 

يكبار ديگر وعده‌هاي مكرر مسوولان وزارت راه و ترابري مبني بر افتتاح آزادراه 22 كيلومتري تهران - پرديس  كه قرار است بار ترافيكي  شمال شرق پايتخت را كاهش دهد ، محقق نشد و به تاخير افتاد . اين آزادراه كوچك كه از آغاز ساخت آن تاكنون هشت سال مي گذرد ، اگرچه بارها قرار شده به مناسبتي خاص و در تاريخي معين افتتاح شود ولي همچنان به دليل مشكلات فني بسته است .

   دكتر حميد بهبهاني وزير راه و ترابري اوايل دي سال 1387 در بازديد از روند ساخت آزادراه تهران – پرديس، در جمع خبرنگاران زمان افتتاح يك باند اين پروژه را پايان اسفند همان سال و بهره‌برداري كامل از اين آزاد راه را خرداد سال بعد (1388) اعلام كرد ، اما با سپري شدن اسفند 1387 به دليل كمبود اعتبارات عمراني و مشكلات فني وعده وزير راه و ترابري عملي نشد .

چهار ماه بعد ( يعني خرداد1388 )  هنگامي كه قرار بود كل پروژه افتتاح شود ، فقط باند برگشت اين آزادراه بصورت آزمايشي زيربار ترافيك رفت و مسئولان اين وزارتخانه مجددا وعده كردند كه آزاد راه تهران – پرديس را بطور كامل تا اسفند 1388 تحويل خواهند داد ، اما كمي قبل از آغاز سفرهاي نوروزامسال همان تنها مسير افتتاح شده نيز با مشكل فني روبرو و بسته شد . ريزش تونل شماره 4 اين مسير مسئولان وزارت راه و ترابري را بدون اينكه از مردم عذرخواهي كنند ، بار ديگر به ارائه چهارمين وعده بازگشايي ( يعني خرداد 1389 ) وادار كرد.  

جالب اينكه با وقوع اين حادثه ،  وزير راه و ترابري كه قبلا از استاندارد بودن و ايمني مسير مذكور تبليغ فراوان كرده بود ، ناچار شد اذعان كند علت بسته شدن  باند برگشت آزادراه تهران - پرديس اشتباه در محاسبات فني بوده است ، چراكه پيمانكاران از روز اول بدون محاسبه فني به جاي آنكه در اين مسير ترانشه‌ بازكنند ، تونل زده اند .

 ساكنان شرق تهران و آنهايي كه براي دسترسي به شهرك پرديس سالها ترافيك جاده دماوند را تحمل كرده اند ، به چهارمين وعده وزارت راه و ترابري دل بستند ولي خرداد امسال هم گذشت و به نيمه تير ماه رسيديم در حالي كه همچنان اين آزاد راه بسته است .

تازه ترين خبر از پيشرفت عمليات  ساخت اين پروژه حاكيست ، افتتاح آزاد راه تهران – پرديس بزودي محال است .

 مسعود رهنما معاون ساخت و توسعه آزادراههاي كشور ديروز دليل تاخير دوباره در بهره برداري از آزادراه تهران - پرديس را "وجود معارضين نظامي" اعلام كرد.

وي به خبرگزاري مهر گفت: اين آزاد راه قبلا 2 معارض داشت كه در حال حاضر يكي از آنها برطرف شده اما معارض ديگر كه از نيروهاي مسلح است ، با وجود تفاهم نامه امضا شده، هنوز اراضي مورد نياز براي ساخت آزاد راه را انتقال نداده است.

به گفته وي قرار بود زمين مورد نياز پروژه كه اينك در تملك نيروهاي نظامي است 3 ماه پيش به وزارت راه و ترابري منتقل شود كه متاسفانه اين اتفاق تاكنون نيافتاده است.

رهنما با بيان اينكه اين ارگان انتقال زمين مذكور را  براي تكميل آزادراه مستلزم انجام تشريفات و مقدمات اداري داخلي خود عنوان مي كند، اظهار داشت: تا زماني كه اين قسمت تحويل نشده و پل آن ساخته نشود عملا امكان بهره برداري از آزاد راه وجود ندارد .

خلاصه آنكه شواهد امر نشان مي دهد وزارت راه و ترابري همچنان در ساخت كوچكترين آزاد راه كشور در كنار پايتخت عاجز مانده و با مشكلات عديده روبروست و پنجمين وعده اين وزارتخانه نيز براي بهره برداري از اين پروژه همانند وعده هاي قبلي ، محقق نخواهد شد .

 نوشته : كامران نرجه   Kamran   Narjeh

 اين يادداشت در صفحه ۴ روزنامه اطلاعات ۱۲ تير ۱۳۸۹ درج شده است



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۱۳:۵۰ توسط: مينيس وبلاگي در زمينه علمي آموزشي و مطالب سرگرمي از قبيل بيوگرافي داستان و حكايت و مطالب خواندني جالب ميباشد. موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :